Reklamy Google AdWords mogą przynieść Twojej firmie znaczy dochód, ale tylko wtedy, gdy są odpowiednio zoptymalizowane i odpowiednio ustawione. Jak więc podnieść skuteczność kampanii bądź też ustawić swoją pierwszą reklamę? Unikaj tych błędów:

Analityka

Wpięcie kodów analitycznych jest niby oczywistą oczywistością, jednak okazuje się, że dla części osób nie jest to wcale takie proste, a więc, aby sprawdzić poprawność analityki na swojej stronie zalecamy użycie bezpłatnego narzędzia „Google Tag Assistant”, który nie tylko pokaże Ci jakie kody masz wpięte na swojej stronie, a także powie, czy zostało to wykonane poprawnie. Przy użyciu tego narzędzia – pamiętaj o wyłączeniu AdBlocka, gdyż przy zablokowaniu reklam, Tag Assistant zawsze pokaże, że kod re marketingowy zawiera błąd (zazwyczaj z opisem „blocked by client”, jasno wskazującym, że to przeglądarka zablokowała kod). Pamiętaj też, że wszystkie kody możesz wpiąć w globalnym GTMie.

  1. Słowa kluczowe

Należy pamiętać, aby unikać zbyt ogólnych słów kluczowych. Jeżeli chcemy promować np. klinikę dentystyczną, ustawiając jako słowo kluczowe „wstawienie koronek” pamiętajmy, że w tym momencie stargetujemy naszą reklamę również na miłośników szycia. Z kolei jeżeli promując naukę języka francuskiego ustawimy słowo „francuski” mamy niemal 100% pewności że pojawimy się także w wyszukiwaniach fraz „klucz francuski”, już pomijając inne skojarzenia z tym pięknym językiem. Ustawienie odpowiednich słów kluczowych to dopiero połowa pracy. W trakcie trwania kampanii należy nieustannie monitorować wyszukiwane hasła, dodając słowa nieodnoszące się do naszej firmy do listy słów wykluczających danej kampanii. Odradzamy też ślepe zaufanie do Google Key Planner.

  1. Dopasowanie przybliżone

To możliwie najgorsza opcja do zaznaczenia przy ustawianiu kampanii. Dla przykładu słowo „język francuski” w dopasowaniu przybliżonym obejmie zarówno „polityków francuskich” jak i „francuskie modlitwy chrześcijańskie” – a nie o to nam chodzi, prawda? Niestety, dopasowanie przybliżone jest najgorszą z możliwych opcji.

  1. Brak kontroli nad budżetem

Jeżeli chcesz przepalić budżet swojej kampanii, to zapłać za reklamę i cierpliwie czekaj co przyniesie J Jednak, jeżeli za daną kwotę chcesz osiągnąć maksymalne efekty – pilnuj kampanii oraz budżetu. Patrz jakie frazy zyskują najlepszy CTR, które konwertują a które mają niski wskaźnik jakości i podejmuj stosowne działania, optymalizując kampanię i budżet.

  1. Niedopasowane teksty w grupie reklam

Algorytm Google dąży do tego aby spiąć najlepsze nagłówki z najlepszymi tekstami reklamowymi. Jak wiadomo, można ustawić kilka nagłówków i kilka tekstów. Tylko, czy wiecie, że Google będzie te teksty mieszać? No właśnie. Pisząc reklamy, należy pamiętać, aby każdy z naszych nagłówków pasował do każdego tekstu reklamowego. W przeciwnym razie istnieje duże ryzyko, że będziemy płacić za bezsensowną reklamę, z której żadnego zysku mieć nie będziemy.

Oczywiście możliwych do popełnienia błędów jest o wiele więcej – jednak opisując je wszystkie zdradzimy wyszedłby nam całkiem obszerny podręcznik J. Niemniej, chętnie podzielimy się naszą wiedzą. Zapraszamy do kontaktu!