Reklamy Google AdWords mogą przynieść Twojej firmie znaczy dochód, ale tylko wtedy, gdy są odpowiednio zoptymalizowane i odpowiednio ustawione. Jak więc podnieść skuteczność kampanii bądź też ustawić swoją pierwszą reklamę? Unikaj tych błędów:
Analityka
Wpięcie kodów analitycznych jest niby oczywistą oczywistością, jednak okazuje się, że dla części osób nie jest to wcale takie proste, a więc, aby sprawdzić poprawność analityki na swojej stronie zalecamy użycie bezpłatnego narzędzia „Google Tag Assistant”, który nie tylko pokaże Ci jakie kody masz wpięte na swojej stronie, a także powie, czy zostało to wykonane poprawnie. Przy użyciu tego narzędzia – pamiętaj o wyłączeniu AdBlocka, gdyż przy zablokowaniu reklam, Tag Assistant zawsze pokaże, że kod re marketingowy zawiera błąd (zazwyczaj z opisem „blocked by client”, jasno wskazującym, że to przeglądarka zablokowała kod). Pamiętaj też, że wszystkie kody możesz wpiąć w globalnym GTMie.
- Słowa kluczowe
Należy pamiętać, aby unikać zbyt ogólnych słów kluczowych. Jeżeli chcemy promować np. klinikę dentystyczną, ustawiając jako słowo kluczowe „wstawienie koronek” pamiętajmy, że w tym momencie stargetujemy naszą reklamę również na miłośników szycia. Z kolei jeżeli promując naukę języka francuskiego ustawimy słowo „francuski” mamy niemal 100% pewności że pojawimy się także w wyszukiwaniach fraz „klucz francuski”, już pomijając inne skojarzenia z tym pięknym językiem. Ustawienie odpowiednich słów kluczowych to dopiero połowa pracy. W trakcie trwania kampanii należy nieustannie monitorować wyszukiwane hasła, dodając słowa nieodnoszące się do naszej firmy do listy słów wykluczających danej kampanii. Odradzamy też ślepe zaufanie do Google Key Planner.
- Dopasowanie przybliżone
To możliwie najgorsza opcja do zaznaczenia przy ustawianiu kampanii. Dla przykładu słowo „język francuski” w dopasowaniu przybliżonym obejmie zarówno „polityków francuskich” jak i „francuskie modlitwy chrześcijańskie” – a nie o to nam chodzi, prawda? Niestety, dopasowanie przybliżone jest najgorszą z możliwych opcji.
- Brak kontroli nad budżetem
Jeżeli chcesz przepalić budżet swojej kampanii, to zapłać za reklamę i cierpliwie czekaj co przyniesie J Jednak, jeżeli za daną kwotę chcesz osiągnąć maksymalne efekty – pilnuj kampanii oraz budżetu. Patrz jakie frazy zyskują najlepszy CTR, które konwertują a które mają niski wskaźnik jakości i podejmuj stosowne działania, optymalizując kampanię i budżet.
- Niedopasowane teksty w grupie reklam
Algorytm Google dąży do tego aby spiąć najlepsze nagłówki z najlepszymi tekstami reklamowymi. Jak wiadomo, można ustawić kilka nagłówków i kilka tekstów. Tylko, czy wiecie, że Google będzie te teksty mieszać? No właśnie. Pisząc reklamy, należy pamiętać, aby każdy z naszych nagłówków pasował do każdego tekstu reklamowego. W przeciwnym razie istnieje duże ryzyko, że będziemy płacić za bezsensowną reklamę, z której żadnego zysku mieć nie będziemy.
Oczywiście możliwych do popełnienia błędów jest o wiele więcej – jednak opisując je wszystkie zdradzimy wyszedłby nam całkiem obszerny podręcznik J. Niemniej, chętnie podzielimy się naszą wiedzą. Zapraszamy do kontaktu!